Skip to content

Hva skal nettsidene egentlig gjøre for din virksomhet

Det viktigste spørsmålet du må stille deg selv innledningsvis, er hva nettsiden egentlig skal gjøre for din virksomhet?

Basert på dette svaret, vil vi foreslå en effektiv prosess frem mot dette målet.

Hva skal du først om fremst oppnå? 

En nettside kan være så mangt, og vi kan hjelpe deg med å utforske hva dere trenger akkurat nå:

1. Et digitalt visittkort for sikre at merkevarens unike fortrinn kommer godt frem.

2. En leadsmotor, der du trekker kundene til din merkevare.

3. En produktkatalog for hele sortimentet merevaren står for.

4. En nettbutikk, som trekker interessante kunder til merkevaren på nett for en digital kundereise.

Når vi går i gang, er vi enig om veien!

En god nettside handler om helheten

1.

Innsikt og analyse

Alle prosjekter begynner med god kunnskap. Med en god innsiktsfase vet vi hvilke løsninger og funksjoner du trenger for å oppnå målene til bedriften din. I tillegg blir det tydelig hva slags innhold kundene trenger for å oppnå sine mål.

Vi ser på hvordan dagens nettside fungerer og hvilke muligheter dere har for å optimalisere den. Samtidig begynner vi å kikke på innhold, slik at man jobber smart og parallelt med de ulike fasene.

2.

Brukeropplevelse

Hvem bruker nettsidene deres i dag og hvordan er kundereisen for den besøkende? Gode opplevelser gir gode assosiasjoner til bedriften og merkevaren, mens en dårlig nettside fort fører til det motsatte.

Ett av mange grep for å unngå små og store frustrasjoner er å tegne en god struktur for å synliggjøre navigasjon og innhold. Kombinert med andre analyser vil vi kunne velge deres ideelle løsning.

3.

Design og utvikling

Med en tydelig plan og målgruppeforståelse, utvikler vi et design. Noen ganger kreves kun finjustering og oppstramming av eksisterende elementer, mens andre ganger må vi gå grundigere til verks.

Typografi, farger, logoer, innhold og mer samarbeider for å skape det ønskede inntrykket hos besøkende. Et tiltalende design er også essensielt for en god brukeropplevelse.

Etter designfasen tar utvikleren over for å implementere innholdet i et CMS (Content Management System). Dette verktøyet muliggjør oppbyggingen av nettsidene med tekst, bilder, og video.

Våre erfarne spesialister har kompetansen til å transformere komplekse behov til intuitive og brukervennlige løsninger.

4.

Innhold

Tekst, foto, lyd, video og design er alle unike elementer. I det store og hele handler innholdsproduksjon om hvordan man skaper engasjement med disse elementene, i de rette kanalene. Godt innhold treffer målgruppen i riktig modus – på riktig tid. Jobb med elementene i dine aktuelle kanaler, og utforsk budskapet ditt gjennom artikler, nedlastbare guider eller videoer.

Du kan være sikker på at våre innholdsrådgivere og -produsenter har tverrfaglig kompetanse og erfaringer fra en mengde ulike bransjer.

Vi tenker strategisk, kreativt og kommersielt - alt etter hva du har behov for!

 

Nettsiden skal vokse med virksomheten, derfor velges plattformen basert på dine ambisjoner! 

Skreddersy budskap med innhold og design

Fokus på innholdsproduksjon vil la deg treffe din målgruppe i rett modus, til rett tid.

Ja, tydelig budskap er avgjørende!

Våre enkle 10 bud oppsummerer argumentene:

1. Trekker potensielle kunder direkte til deg

2. Skap høy verdi for kunden som leter etter informasjon

3. Bygger kredibilitet

4. Fortell mer om produktet ved bruk av gjennomtenkt innhold som appellerer

5. Søkbart innhold på Google og andre søkemotorer

6. Kan ha flere salgsargumenter enn vanlig reklame

7. Mer organisert budskap

8. Bedre ROI (Return on Investment)

9. Få mer relevante leads som gir enklere salgsarbeid

10. Smartere bruk av ressurser

Hva kan du forvente av oss? 

Våre innholdsrådgivere, produsenter og designere har tverrfaglig kompetanse og erfaring fra ulike bransjer, og kan hjelpe deg å tenke strategisk, kreativt og kommersielt, avhengig av dine behov. De følger med på oppdaterte algoritmer, søkeord og hvordan brukeratferden endrer seg på dine plattformer.

 

“twoday er gode til å lese oss som kunde og skjønner hva vi er ute etter. De kommer med mange gode forslag og utkast som vi kan jobbe videre med.”

– Benedicte Hurlen, Kommunikasjonsansvarlig, Sherpa Økonomi

2 people looking at code -Fullbredde

Kunder

Noen av våre siste prosjekter

bybadet nettside kundecase

Bybadet leverer badeglede i sentrum av Ålesund! Vi har levert nettside og tilhørende teknisk løsning for nettbutikk, der brukerne kan kjøpe klippekort og årskort via nettsiden. Bybadet.no er designet av designbyrået Havnevik.

skatteetaten

Skatteetaten ønsket seg nye og moderne nettsider med et tydelig fokus på universell utforming og responsivt design.  Som en del av moderningseringen, ønsket Skatteetaten å ta en gjennomgang av alt innhold.

62nord nettside kundecase

Nettsidene til 62 Nord er like vakre som naturen som trekker turistene til vår region. De er designet av Vest Studio og utviklet på Atom CMS av twoday. 62 får presentere alle sine destinasjoner og opplevelser, og samler innhold på tvers av hoteller og restauranter, på en og samme plass.

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe deg med dine nettsider?