Skip to content

Hva har sterke merkevarer til felles?

Sterke merkevarer har til felles at de har klart å posisjonere seg slik at de står tydelig frem blant konkurrentene. 

De har en identitet som målgruppen kan identifisere seg med, og gir folk gode grunner til å heie på merkevaren. En sterk merkevare er mer lønnsom, klarer å rekruttere de flinkeste medarbeiderne og blir verdsatt høyere. 

Det er med andre ord flere fordeler ved å bruke tid og ressurser på å bygge en sterk merkevare. For å komme i gang, eller revurdere dagens strategi, kan en introduksjon til de ulike elementene med våre rådgivere være en god investering. 

Dame i butikk med pc i handen 2500x

Slik bygger vi en sterk merkevare sammen

1.

Innsikt og analyse

Uten en innsiktsfase vil du ikke vite nok om målgruppen din, eller hvilke behov og preferanser de har.

Denne fasen er derfor helt avgjørende for å kunne skape og utvikle en merkevare som virkelig treffer og engasjerer. 

 

 

2.

Merkevarestrategi

For å oppnå de målene dere har satt dere, er det avgjørende med en god merkevarestrategi og en sterk og gjenkjennelig merkevare.  

Når vi utarbeider merkevarestrategien vil vi sammen sikre at dere kommuniserer på en målrettet og effektiv måte. 

 

3.

Merkevareidentitet

Når du bygger din merkevareidentitet, skaper du mer enn bare et visuelt uttrykk – du former måten omverdenen ser din bedrift på.

Hos oss hjelper vi deg med å utvikle en sterk og gjenkjennelig merkevareidentitet som resonnerer med målgruppen din og skiller deg ut i markedet. 

Snakk med oss om merkevarebygging!

Oddbjørn Hatløy

Business Area Director
oddbjorn.hatloy@twoday.com
+45 93 90 12 37