Kundecase
Nettportalen NIDSenter.no er den viktigste kommunikasjonskanalen for Nasjonalt ID-senter og benyttes blant annet av Politiet og Utlendingsforvaltningen for eLæring, informasjonssøk og oppslag.
Portalen trengte en reetablering og twoday har bidratt med utførelse av dette.
I denne reetableringen lå en teknisk oppgradering fra en eldre versjon av EpiServer CMS til nyeste versjon. Samtidig ble det etablert nytt interaksjonsdesign og innholdsstruktur. Nettsidene støtter nå offentlige krav til universell utforming, er tilpasset mobile flater og etablert med skytjenester i Microsoft Azure.
twoday har stått for alle deler av prosjektet for reetablering; fra konseptutvikling og interaksjonsdesign til utvikling, test og utrulling av løsningen. Vi er totalleverandør på portalen og har ansvar for videreutvikling, forvaltning og drift.
Arbeidet med videreutvikling, forvaltning og drift av portalen er organisert gjennom et fast vedlikeholdsteam. Teamet arbeider tett med kundens representanter for å sikre videreutvikling, nødvendige tekniske oppgraderinger og ny funksjonalitet.
Gjennom gode rutiner for applikasjonsforvaltning, har twoday sikret en effektiv og trygg forvaltning og videreutvikling av portalen. Samarbeid med engasjerte og meget kompetente kunderepresentanter har vært et suksesskriterium som sikrer god bruk av portalen. Overføring av miljøer og skybaserte tjenester har gitt en betydelig effektivisering av driften, og tilsvarende rask og effektiv publisering av nye versjoner.