Oppmerksomhet med bannerannonsering
Bannerannonser, også kalt display-annonsering, kommer i mange former og fasonger. Med kreativitet, ny teknologi og riktig databruk kan du skape øyeblikk som oppleves både relevante og lærerike for kunden.
Det finnes ulike løsninger innen bannerannonsering, som direktebookinger, programmatisk, remarketing og kontekstuell plassering. Denne formen for annonser gir deg og din bedrift muligheten til å målrette etter demografi, interesser, geografi, brukeratferd og tema.
Bannerannonsering er svært effektivt tidlig i kundereisen for å skape oppmerksomhet og gjenkjennelse til merkevaren din. Effekten av denne formen for annonsering ser man igjen i merkekjennskap- og kunnskap, samt i direkte og organisk trafikk til nettsider.
/working%20on%20computer%20-1500x.jpg?width=1280&height=1280&name=working%20on%20computer%20-1500x.jpg)
Direktebooking
Direktebookinger er den tradisjonelle måten å booke annonser på. I forkant av kampanjen forhandler vi frem antall visninger, priser og plasseringer til et gitt budsjett. Her gjøres da bookingen direkte med mediehusene hvor vi har gode byråavtaler. Dette er en vanlig annonseringsform når man skal sikre seg en viss synlighet i en gitt periode, som f.eks. ved en lansering.
Øk tilgjengeligheten med
Kontekstuell annonsering
Kontekstuell annonsering er en annonseform som plasserer annonser inne i artikler som er relevante for budskapet i annonsen. Nøkkelordet her er altså relevans. Her styrer man selv hvilket tema som er relevant for sin merkevare, samtidig som man ivaretar sikkerheten med å definere ord som man ikke ønsker å være synlig på.
Øk tilgjengeligheten med
Programmatisk annonsering
Programmatisk annonsering er en automatisert kjøpsmetodikk hvor man kjøper visninger (annonseplass) på tvers av plasseringer, mot en bestemt målgruppe.
Fordelene med programmatisk annonsering er mange. Noen av de mest sentrale er muligheten for mer treffsikre og kostnadseffektive kjøp, og muligheten for optimaliseringer og endringer underveis. Andre fordeler er dynamiske annonseringsmuligheter og ikke minst tanken om å ha et flytende budsjett mellom kanaler, et kost/nytte perspektiv.
“Bannerannonsering er så mye mer i dag enn hva det en gang var. Med twoday i ryggen tar vi i bruk ny teknologi som gir muligheter både i form av video og interaksjon med kunden, men også løsninger som tilfører annonseringen en høyere relevans i en cookieløs verden. Ved å ha fokus på kundens utfordringer klarer vi å skape merverdi for målgruppen vår.”
- Yngve André Grüner, daglig leder i AAK Safety
Prosess ved oppstart

Bannere og landingsside
Utforming av kreativer for å fange oppmerksomhet og utnytte annonseplassene best mulig.

Oppsett
Utvelging av annonseplasser, målgrupper og plasseringer.

Optimalisering og rapportering
Kontinuerlig arbeid i konto for å sikre god og passende synlighet