Skip to content

eCommerce sett med kundens øyne

I twoday er vi et hus fylt med nerder. Vårt fundament er teknisk, men vi har øvd oss på å velge noen andre inngangsdører når vi lager en B2C nettbutikk. Nemlig den døren dine kunder går inn gjennom - og den døren du selv bruker.

For la oss være ærlige: Det finnes massevis av tekniske uttrykk som kan imponere - eller i hvert fall forvirre - et selskap som enten skal starte med B2C e-handel eller skal erstatte eller oppgradere en løsning.

Fascinasjonen og beundringen har en tendens til å falme når prosjektet drar ut, blir dyrere enn lovet, og viser seg å ikke kunne gjøre de tingene som ble lovet. Den dårlige stemningen smitter over på oss som leverandør og risikerer å bli til dårlig omtale - og dermed taper alle parter.

twoday kollegaer ser e-commerce med kundens briller

Tyngere teknikk – enklere prosess

I twoday har vi som mål å gjøre prosessen rundt design og oppbygging av B2C e-handelsplattformer så enkel som mulig. Vi sverger til Minimum Viable Product-tilnærmingen (MVP), fordi all erfaring viser at tiden har løpt fra store, forseglede løsninger som tar lang tid å utvikle og til slutt viser seg å være utdaterte, tunge og sannsynligvis også for dyre.

Dette betyr ikke at våre B2C e-handelsløsninger ikke kan være kostbare, men MVP-tilnærmingen sikrer at de funksjonene du betaler for faktisk er de du bruker - og dermed gir regnskapet mer mening for deg.

Redusert kompleksitet er til alles fordel

Ved å ta bort kompleksiteten fra prosjektet oppnår vi flere fordeler. Og "vi" betyr både oss som leverandører og ikke minst deg som kunde.

Vi har mange års erfaring med tekniske prosjekter - både innen e-handel, CMS, PIM og mye annet - og vi vet godt at det primært handler om to ting: Tid og penger.

Men det er noen andre parametere som har en tendens til å gli i bakgrunnen når en bedrift vurderer å investere i en ny B2C e-handelsplattform eller oppgradere den eksisterende løsningen. Nemlig oversikt, kontroll og ikke minst samspillet mellom de harde og de myke byggeklossene.

One stop shop

Når vi skiller mellom harde og myke leveranser, handler det om at B2C e-handelsplattformer vanligvis blir sett på, solgt og levert som et teknisk prosjekt. Men hos twoday ser vi det som mye mer enn det - nemlig som en plattform der mykere disipliner som brukerreiser, CVI, Tone of Voice, konverteringsoptimering og mye mer er med på å sikre at kundene faktisk kjøper noe.

Vi omfavner hele spekteret fra rådgivning - IT-arkitektur, digitalisering og forretningsutvikling - til SEO, UX og merkevarebygging til markedsføring automatisering, apper og mye mer.

Med andre ord har vi teknisk tyngde, men vi bygger ikke bare en maskin og gir deg nøklene. Vi hjelper deg også med å sikre at drivstoffet er det riktige. Og så snakker vi selvfølgelig sammen på vår side av bordet, slik at teknikerne vet hva markedsførerne gjør - og vice versa. Dette er din garanti for å få en 360 graders løsning som er bygget for å fungere.

Omnichannel og Unified Commerce

Selv om e-handel naturligvis spiller en stor rolle i digitaliseringens tidsalder, er den fysiske butikken langt fra død. Derfor vil det for mange bedrifter være relevant å vurdere et omnichannel-setup, der den fysiske og den digitale butikken er tett knyttet sammen og fungerer i samspill.

Det handler om å ta et skritt tilbake og se bort fra hvordan du selger, for i stedet å fokusere på hvordan kunden din kjøper. Din oppgave er å sikre at kundene har tilgang til produktene dine når de ønsker å handle - og det krever en løsning der dine forretningsprosesser samhandler.

twoday kollegaer kigger på Omnichannel og Unified Commerce
twoday

Kontakt oss

Mona Eng

Head of Digital Growth
mona.eng@twoday.com 
90670655

Jacob Gammelby Stenhaug Client Director at twoday

Skal vi tale om fremtidens B2C e-commerce?

Lad os tage en snak og se, hvad der kunne være det rigtige valg, når I skal have ny e-commerce platform.

Jacob Gammelby Stenhaug
Client Director
+45 27 53 00 12
jacob.gammelby@twoday.com