
Frokostseminar 6. desember:
Filmens kraft i effektiv merkevarebygging
I samarbeid med Fuglefjellet inviterer vi til frokostseminar på Løvenvold Theater. Tema er "Filmens kraft i effektiv merkevarebygging". Med flere spennende foredrag forteller vi deg hvordan film kan være et effektivt virkemiddel i din markedsføring.
I en hektisk hverdag med inntrykk fra alle kanter, kan det være vanskelig å fange oppmerksomheten til målgruppen. Hvordan skal man nå ut til publikumet sitt?
Gjennom film kan merkevarer skape en dypere relasjon med sitt publikum, og fortelle en historie som er vanskelig å oppnå med bilde og tekst alene. Vi har samlet en gjeng dyktige folk som vil fortelle hvordan film kan brukes i merkevarebygging for din bedrift.
Agenda
08:00 - 08:30: Registrering og frokost
08:30 - 08:40: Velkommen
08:40 - 09:20: Dag Inge Fjeld: Reklamefilmen er i realiteten bedriftens strategi som går opp til eksamen
Uavhengig av budsjetter og kanaler har reklamefilmen vært bedriftens fremste virkemiddel i offentligheten. Jo mer fragmentert medieteknologien utvikler seg, så legger det føringer for hvor tydelig bedrifts fortelling må være. Det legger sterke føringer på bedriftens rolle i samfunnet. En effektiv posisjoneringsstrategi må føles riktig av målgruppen. Noen sekunder før logikken faller på plass. Aldri før har det vært teknisk lettere å få til dette, samtidig som det aldri har vært så strategisk utfordrende å være noe for noen.
Dag Inge Fjeld er høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania, og er emneansvarlig for faget "Reklame og visuell kommunikasjon". I tillegg jobber Fjeld med målgruppeanalyser og kommunikasjonsstrategier overfor byråer og annonsører.
09:20 - 09:30: Pause
09:30 - 09:45: twoday: Er film for alle?
Kristin Farestveit jobber som Digital Rådgiver i twoday, og hun vil dele sin erfaring med å bruke film som effektivt virkemiddel for en tradisjonell håndverksbedrift.
09:45 - 10:00: Fuglefjellet: Gode historier fortjener bevegelse
I over 20 år har Fuglefjellet skapt tusenvis av filmer for små og store bedrifter nasjonalt og internasjonalt. De vil snakke om hvordan de jobber for å lage film som treffer målgruppen.
10:00 - 10:10: Pause
10:10- 10:25: Gro Elisabeth Naalsund: Film som et virkemiddel for merkevarebygging
Gro er Brand Director i Ekornes, og har tidligere jobbet i Devold of Norway og Rolls-Royce. Hun deler av sin erfaring ved å bruke film som et virkemiddel for merkevarebygging.
10:25 - 11:00: Bård Røssevold: Vet du hvor du vil, vet vi hvordan du kommer deg dit med bruk av film
Bård har lang fartstid innen film og reklame, og har blant annet laget reklamefilmer for Telenor, Dressmann og Norsk Tipping. Han har vunnet flere priser for sitt arbeid, senest en Cannes Lion i Creative B2B-kategorien med filmen Volkswagen "The Chair» som i dag er sett av over 400 millioner.
Det er gratis å delta på seminaret
Dato
6. desember
Sted
Løvenvold Theater, Løvenvoldgata 11, 6002 Ålesund.
Tidspunkt
08:30 - 11:00