Skip to content

Tett samarbeid gir gode resultater

VPG (Vertical Playground)

Samarbeidet mellom VPG - Vertical Playground og twoday har vist seg å være nøkkelen til suksess for Oppdals fremtredende sportsutstyrsbedrift. Samarbeidet med twoday, spesielt fokusert på Google Ads-annonsering, har resultert i imponerende vekst, med en nesten 100% økning i salg og en solid forankring i et tett og utfordrende samarbeid.

RR6_9826

"En stor del av omsetningen kommer via Google, og vi hadde ikke klart oss uten. Vi har oppnådd veldig gode resultater på Google kampanjene våre."  - Erlend Vognild, VPG

Det hele startet med 3 karer og et felles mål om å levere sportsutstyr av bra kvalitet til en god pris. Nå, 20 år senere er VPG en av Oppdals viktigste bedrifter, i tillegg til en nettbutikk som omsetter for millioner.

 

Hvem er VPG?

VPG - Vertical Playground er en butikk som selger premium utstyr for bratt friluftsliv. De har også et av Norges beste verksteder for sykkeldempere og ski. Bedriften ble stiftet for 20 år siden, og består i dag av en engasjert gjeng med solid kompetanse. Hos VPG finner du dedikerte entusiaster på høyt nivå, som driver med all slags sport selv. Dermed kan de gå god for alt utstyret de selger. 

Hvorfor velge twoday?

VPG satt selv med Google annonsering, men etter en stund strakk ikke tiden lenger til. Det krever en del å opprettholde topp kvalitet på annonseringen, og det tar mye tid å holde seg faglig oppdatert. Dermed tok de kontakt med twoday.
- Vi hadde hørt mye bra om folkene som jobbet der, og fikk umiddelbart god kontakt, sier Erlend Vognild fra VPG.

Siden 2019 har de vært faste kunder, og angrer ikke et sekund. 

Dette er viktig i en samarbeidspartner

Noe av det viktigste for VPG var å finne en god sparringspartner hvor man kan utfordre hverandre. Dette føler de at de har funnet hos twoday.
- Vi ønsket oss noen som ser hele bildet, og som skjønner markedet, legger Erlend til, og sier at de synes samarbeidet har fungert veldig bra.

Gir Google annonsering resultater?

VPG har selv en solid markedsavdeling som gjør en utmerket jobb. Vi i twoday har derfor hovedsakelig levert Google Ads annonsering til VPG, og de er en av våre største kunder på Google.

Bedriften har hatt en solid økning siden twoday tok over annonseringen. Målet har hele veien vært å øke resultatene måned for måned. Da er det viktig med god ROAS slik at veksten er bærekraftig. Første året twoday leverte annonsering hadde de ca. 40-50% økning i salg, uten å øke kostnadene.
-Per nå i 2023 ser vi at økningen er oppe i nesten 100%. Når vi da snakker om titalls millioner begynner det å bli veldig gøy, legger Porshad til. 

Porshad Hafezi er ekspert på Google Ads, og er den som har jobbet tettest med VPG. Sammen med andre dyktige folk i twoday har han gjort en søkeordsanalyse og omstrukturering av kontoen. Søkeordsanalyse er kanskje spesielt viktig for en bedrift slik som VPG som leverer mange ulike produkter. I nettbutikken finner man alt fra klatring, til ski og sykkel.
- En god struktur i Google er undervurdert, og du kan få betydelige bedre resultater bare av å sortere og kategorisere din konto, sier Porshad.

Det er ikke bare Google annonsering som er grunnen til at VPG har gjort det så bra. Porshad sier de er flinke til å tenke proaktivt og nytt, samtidig som de skjønner markedet og målgruppen.
-De tør å satse på det som er aktuelt, og ikke minst er de ekstremt på hugget hele tiden for å forbedre og fornye seg. 

VPG har gode nettsider, aktuelle og riktige produkter, de er flinke på sosiale medier, og har en god SEO-strategi. Alt dette bistår Google annonseringen og hjelper til slik at man får bedre resultater. Sammen blir vi et team som drar i samme retning.

Hvor viktig er Google Ads for nettbutikken?

Annonsering på google er viktig for de fleste nettbutikker, og VPG er intet unntak. For å kunne nå ut til nye kunder, og samtidig vekke interesse hos eksisterende kunder, er Google annonsering en vesentlig del av markedsføringsstrategien. 

- En stor del av omsetningen kommer via Google, og vi hadde ikke klart oss uten. Vi har oppnådd veldig gode resultater på Google kampanjene våre, sier Erlend fra VPG.

 

Å jobbe sammen mot et felles mål

Når vi spør hvordan de synes kundeforholdet har vært, svarer de at de opplever samarbeidet med twoday og Porshad som både profesjonelt og personlig.

- Vi har et godt og tett samarbeid. I tillegg til regelmessig dialog gjennom slack og e-post har vi faste fysiske møter hvor hele tiden har fokus på resultater, budsjetter, kampanjer og fokus fremover. Vi er flinke til å utfordre hverandre, noe som er viktig i et slikt samarbeid, sier Veronica Vikestrand

Porshad er enig, og legger til at han synes VPG er en fin kunde å jobbe sammen med.

- Det er skikkelig spennende å få jobbe med VPG. Jeg opplever stor tillit fra kunden, og arbeidet man gjør settes pris på. Dette gjør at det er en motiverende kunde å jobbe sammen med.

Videre sier han at han jobber med kundene sine som om det er hans eget firma, og føler på mange måter at han ikke jobber for dem, men med dem. 

- Vi utfordrer hverandre, og de tør å ta sjanser når jeg foreslår endringer eller noe nytt. De er veldig kunnskapsrike, og vet at effekten av det vi driver med er viktig for deres egen utvikling og vekst.

"Vi utfordrer hverandre, og de tør å ta sjanser når jeg foreslår endringer eller noe nytt. De er veldig kunnskapsrike, og vet at effekten av det vi driver med er viktig for deres egen utvikling og vekst." - Porshad Hafezi i twoday

Lei spisskompetansen
du trenger

Marketing for hire er en fleksibel og effektiv løsning for deg som trenger å øke markedskompetansen internt, samtidig som du har behov for å leie en markedsressurs over tid.

coworkers discussion smiling -1500x

Lyst til å vite mer?

Kanskje du også trenger noe lignende hjelp selv? Send oss en melding, så ringer vi deg opp og finner ut av det – sammen.

Porshad Hafezi

Search Marketing Lead Consultant
porshad.hafezi@twoday.com
+47 93684801