Brunstad
I forbindelse med sitt 80-årsjubileum ønsket Brunstad å bygge merkevare mot de viktigste målgruppene sine og fortelle sin tradisjonsrike historie.
Møbelprodusenten fra Sykkylven på Sunnmøre fylte i 2021 hele 80 år. Brunstad kom til oss med et ønske å bruke 80-årsjubileet til å vise frem et utvalg av deres stoler.
De ønsket først og fremst å nå ut til den målgruppen som oftest tar avgjørelser om kjøp av interiør og møbler, nemlig kvinner 35+ år.
Bestillingen fra Brunstad innebar en total leveranse av kampanjekonsept, kampanjeplan, innholdsproduksjon og prosjektledelse. Kampanjen skulle bygge kjennskap til merkevare og sortiment, salg var derfor ikke et direkte mål. Men det er da ingen fra Sunnmøre som ikke sier ja takk til det også?
Etter innledende møter med Brunstad, ble det raskt tydelig at vi lot oss fascinere av den sterke historien som ligger i Brunstad-navnet. Historien om entreprenøren som startet møbelproduksjon og drev det videre som et familieselskap. Denne historien om møbler som skapes av en utrolig sterk skaperglede, og ikke minst stolt håndverkstradisjon og med fokus på komfort, kvalitet og design, var noe av det vi ville bruke som utgangspunkt.
Generasjoner, livsløp og stolt tradisjon ble våre stikkord for kampanjen. Laget gjennom generasjoner, for generasjoner. Stolene kan brukes i de fleste livssituasjoner – alt fra småbarnsliv til pensjonisttilværelsen. Vi ønsket å vise frem det unike i designet og kvaliteten som gjør det til møbler som passer for så mange, uansett hvor i livet du befinner deg. Og kanskje går lenestolen i arv i generasjoner?
Etter innledende møter med Brunstad, ble det raskt tydelig at vi lot oss fascinere av den sterke historien som ligger i Brunstad-navnet. Historien om entreprenøren som startet møbelproduksjon og drev det videre som et familieselskap. Denne historien om møbler som skapes av en utrolig sterk skaperglede, og ikke minst stolt håndverkstradisjon og med fokus på komfort, kvalitet og design, var noe av det vi ville bruke som utgangspunkt.
Generasjoner, livsløp og stolt tradisjon ble våre stikkord for kampanjen. Laget gjennom generasjoner, for generasjoner. Stolene kan brukes i de fleste livssituasjoner – alt fra småbarnsliv til pensjonisttilværelsen. Vi ønsket å vise frem det unike i designet og kvaliteten som gjør det til møbler som passer for så mange, uansett hvor i livet du befinner deg. Og kanskje går lenestolen i arv i generasjoner?
Det var viktig å vise frem stolene i ulike livsfaser og livssituasjoner gjennom kampanjen. Det ble raskt klart at Brunstad har en sterk tradisjon med lokalt håndverk som de var stolte av og at møblene var i god kvalitet, og gikk derfor gjerne i arv fra generasjon til generasjon.
Vi ønsket å vise kvalitet og design gjennom visuell historiefortelling som bilde og video.
- Atle Ødegård, Markedssjef Brunstad
For å nå målgruppen og drive dem gjennom historien, bestemte vi oss for å kjøre en bred kanalmiks med digital annonsering. For å drive merkevarebygging og kjennskap er display-annonsering et godt virkemiddel, og for å treffe målgruppen valgte vi å annonsere digitalt på KK.no i kombinasjon med programmatisk annonsering, og annonser i sosiale medier.
Våre måleparameter for kampanjen var oppmerksomhet og engasjement da det var en merkevarebyggende kampanje. I perioden opplevde Brunstad: