Devold of Norway
Blant korona-innhold har sosiale medier de siste månedene florert av treningsvideoer og løpetips. Kjente treningsprofiler har frontet utetrening og løping som aldri før for å motivere folk til et aktivt liv. Parallelt har både lokale og nasjonale nyhetsmedier skrevet mye om temaet norgesferie - alt fra tips om feriedestinasjoner til aktiviteter og toppturer.
Devold-ull kan fint brukes til både trening og på en aktiv norgesferie. I planen hadde Devold en prisvinnende løpekolleksjon de skulle fronte, i tillegg til flere vår- og sommernyheter i butikk. Med den raskt økende interessen for uteliv og turer skulle den nye hverdagen gi disse kolleksjonene bein å gå på.
Tid kunne dermed sette en stopper for hvorvidt vi klarte å utnytte mediebildet. Lange beslutningsprosesser kan ofte være en utfordring i store organisasjoner, men ikke hos Devold. Det tok ikke mange dagene fra korona inntraff, til de snudde kursen. Kommunikasjonen måtte raskt på lufta. Alt salgsfokus måtte rettes mot nettbutikken.
Påsken skulle vise seg å være riktig tidspunkt å sette nye ideer til live. Devold gikk nemlig tom for populære produkter i løpekolleksjonen før folk rakk å fortære påskelammet. Vi kom på med vårens nyheter på et tidspunkt hvor Østlandet badet i sol. Annonsene som twoday holdt i og styrte geografisk basert på værdata i området, ga resultater. Et eksklusivt genser-”slipp” viste seg også å bli suksess, takket være tidsstyrte annonser på sosiale medier som eneste markedsføring. Evnen de hadde til å snu seg ga resultater.
- Gro Naalsund, Markedsdirektør
Influencer-samarbeidet de har med Norges trenings-dronning, Funkygine, bør særlig trekkes frem som en suksessfaktor de siste månedene. Vi ser at influencer-marketing som en del av marketingmiksen fungerer svært bra.
twoday har på sin side vært proaktive til å ta i bruk ny teknologi og utnytte de mulighetene som finnes på digitale plattformer. For selv om Devold er kjent som en tradisjonsbærer med lokal forankring, er de en aktør som stadig vil teste nye muligheter.
Mange vet at Devold-ull er vintergarderobens mest essensielle materiale. At sommeren også er høysesong for ull, er nok nytt for flere. Å sikre at folk kjøper superlett sommer-ull til Norgesferiens aktiviteter blir derfor et viktig område å kommunisere forbrukerne i ferien. Så dersom du som oss er glad i friluftsliv og reise anbefaler vi at du tar en titt på sommer-kolleksjonen til Devold.