Sosiale medier har høy brukerandel og bruksfrekvens. Disse plattformene utvikler seg i rekordtid og tilbyr stadig nye, spennende muligheter for annonsører. Aldri før har det vært enklere å plassere sitt innhold i riktig kontekst for å vekke interessen til målgruppen.
De ulike sosiale kanalene innehar store mengder informasjon om sine brukere, og kan lettere enn noensinne predikere deres atferd.
Annonsering i sosiale medier er en effektiv måte å nå ut til målgruppen din på, siden du kan målrette annonsene dine mot spesifikke demografier, interesser og plasseringer.
Det er mer kostnadseffektivt å annonsere i sosiale medier sammenlignet med tradisjonelle medier, siden du kan sette et budsjett og en målgruppe for annonsene dine og dermed kun betale for faktisk interaksjon med annonsene dine.
Det finnes mange ulike annonseformater og plasseringer du kan velge mellom i sosiale medier, inkludert bannere, videoer, carousel ads og mer, noe som gir deg mulighet til å være kreativ og finne det formate som fungerer best for bedriften din.
Vi vet at mange bedrifter er usikre på hvilke kanaler de skal annonsere i, og ofte bør det være en kombinasjon. Kombinasjonen gir økt rekkevidde, mer eksponering og større sjanse for påvirkning. Fortell oss hva dere ønsker å oppnå, så hjelper vi dere med å definere riktig målgruppe og hvilke plattformer dere bør velge.
Facebook er en godt kjent kanal for alle, og brukes av de aller fleste i en eller annen grad. Dette innebærer derfor høy brukerfrekvens på plattformen.
De fleste titter jevnt og trutt innom for å få med seg bursdager, aktuelle saker og nyheter, arrangementer eller for å se hva som skjer i den sosiale omgangskretsen.
Kommuniser med et publikum som alltid er på jakt etter å bli inspirert, eller for å holde seg oppdatert på familie og venner.
Når folk scroller på Instagram er de som oftest lettere påvirkelig, fordi de gjerne er (bevisst eller ubevisst) på jakt etter nye brands og trender.
Snapchat er en kanal med hyppig daglig bruk. Kanalen er spesielt brukt av den yngre målgruppen; Millennials og Generasjon Z, som både deler øyeblikk fra eget liv med venner og oppdaterer seg på nyheter og underholdning.
Kanalen gir deg mulighet til å fange oppmerksomheten til brukeren med en fullskjermsopplevelse, med anledning til bruk av virkemidler som video, tekst, lyd og andre spennende animasjoner.
LinkedIn er sosiale mediers gave til B2B-markedet! LinkedIn sitter på en enorm og unik brukerinformasjon, som gir en utrolig måte å skille ut viktige nøkkelroller i kjøpsreisen. Ikke minst besøker brukerne LinkedIn, når de er mottakelig for å lære noe nytt, holde seg oppdatert på bransjer eller knytte kontakt med folk.
Denne kanalen tåler mer faglig tyngde og informasjon i annonseringen enn de fleste andre kanaler.
Øk din synlighet og styrk din omsetning med korte video-annonser på TikTok. Her finner du målgruppene Generasjon x, z, Millenials and Baby boomers.
Man bør lage innhold og materiell spesifikt til denne kanalen for å unngå at man "bommer" på målgruppens modus.
Pinterest er en god kanal for vekke interesse hos kundene i tidlig fase av kjøpsreisen. Folk bruker Pinterest for å bli inspirert og skape moodboards for større prosjekter eller innkjøp.
Derfor er det en viktig kanal for både starten av kjøpsfasen, men også med gode muligheter for å påvirke i slutten av kjøpsreisen.
Vi får tilgang til annonsekonto, sider og pixler. Dersom noe mangler bistår vi med oppsett.
Dersom annonsekontoen har historiske data tilgjengeliggjør vi en enkel analyse av kontoen for å innhente innsikt til kanalstrategien.
Med utgangspunkt i analysen setter vi en anbefalt strategi for kanalen, inkludert kontostruktur, målgrupper og budsjettering.
Ved å kontinuerlig optimalisere annonsene vil det øke effektiviteten av annonsene ved å målrette dem mot målgruppen bedre, øke konverteringsraten og redusere kostnadene per konvertering.
Det kan også hjelpe til å øke engasjementet og å bygge mer positive merkevareassosiasjoner.
Vi leverer tydelige rapporter slik at dere får innsikt i hvordan annonsene presterer og hva som fungerer best. For at dere skal få mest mulig ut av annonsebudsjettet samt bedre resultater, hjelper vi dere å identifisere områder for forbedringer og å optimalisere kampanjene.