Har du tatt hensyn til SEO på nettsidene dine? Det er fort å glemme både metatitler og beskrivelser. Men visste du at dette påvirker både betalt og ubetalt synlighet? Vi hjelper deg med både analysen og utførelsen av SEO arbeidet. La oss ta en prat!
Søkemotoroptimalisering, også kjent som SEO, handler om å optimalisere en nettside for søkemotorer slik at den rangerer høyere i søk og blir mer synlig for brukerne.
kan ha en stor innvirkning på en bedrifts resultater og bunnlinje, siden det kan føre til økt trafikk til nettsiden og økt salg
søkemotoroptimalisering er en kontinuerlig prosess som krever langvarig arbeid og en strategisk tilnærming for å oppnå positive resultater.
Det finnes mange forskjellige faktorer som påvirker en nettsides rangering i søk, inkludert relevant innhold, brukervennlighet, linkbuilding og sosiale medier. Effektiv SEO krever derfor en omfattende og holistisk tilnærming.
For at nettsidene dine skal bli oppfattet av søkemotorer må du fokusere på teknisk SEO. Dette innebærer å sørge for at nettsidene dine fungerer bra, slik at søkemotorene kan samle inn nødvendig informasjon fra dem.
Teknisk SEO består også av flere elementer, som bildestørrelser, lastetid og hastighet, sitemaps og datastruktur.
For at søkemotorer skal gjøre dine nettsider synlige i søkeresultatene må de inneholde riktig struktur, bruke de riktige ordene og ha riktig form.
Dette betyr at nettsiden din bør bruke elementer som tittel, metabeskrivelse, overskrift, URL, samt linker til reletert innhold og sider. Det er også viktig å definere riktig form på innholdet, f.eks. om det er artikler, guider, lister, produktsider eller annet.
Når godt innhold på siden er ivaretatt og alle tekniske utfordringer er løst er det nødvendig å bygge linker til ditt domene.
For en søkemotor er linker fra andre relevante nettsider et viktig signal på at domenet er relevant innenfor det aktuelle emnet og at det er en kilde til god informasjon. Dette skaper autoritet.
Typisk innhold som tiltrekker seg linker er gjerne guider, webinar og seminar, og lister.
Vi kartlegger hva som er viktig for den enkelte bedrift. Hva er forretningsmålene? Hva er strategien for fremtiden?
En teknisk SEO-kartlegging vil se på sammenhengen mellom nettsidenes tekniske egenskaper og deres synlighet i søkeresultatene.
En plan for hvilke steg som kan tas på kort og lang sikt for å øke synligheten til nettsiden