Kundecase: GlobalConnect
Fiberleverandøren GlobalConnect opplevde en periode å stå uten markedsavdeling. For at ikke markedsarbeidet skulle stoppe helt opp, tok de kontakt med twoday for å leie kompetansen de trengte.
Med en grafisk designer, en innholdsprodusent/webredaktør og en prosjektleder, tok twoday over ansvaret for markedsarbeidet mens GlobalConnect ventet på at de nyansatte skulle starte.
– Da jeg kom ny inn i bedriften, var det veldig godt for meg å ha twoday der, de fungerte som en bro mellom meg og de som hadde sluttet tidligere
Kristian Brandsberg, Digital marketing specialist i GlobalConnect.
Kristian Brandsberg, digital marketing specialist i GlobalConnect, beskriver hvor viktig det var for ham å ha twoday der da han startet. GlobalConnect er et stort selskap, og det var mye å sette seg inn i på kort tid. – Det ga meg en trygghet at de kjente merkevaren vår, og de var en god sparringspartner å ha, forteller han.
For Brandsberg ble teamet fra twoday som en utvidet markedsavdeling, der de involverte kom med gode faglige råd og hadde eierskap til merkevaren. – Når du jobber med en ekstern partner, skal det så klart være topp kvalitet faglig sett, men de skal også kunne gi oss input og utfordringer, sier han.
Noen uker etter at Kristian hadde startet, begynte også Markeds- og kommunikasjonssjef, Christian Kamhaug i GlobalConnect. Han forteller at det ikke hadde vært mulig å holde markedshjulene i gang i perioden, hvis de ikke hadde benyttet seg av marketing for hire.
– Vi hadde en kort periode ingen ressurser på marked, så det sier seg selv at markedsarbeidet vårt hadde ligget brakk om ikke twoday hadde kommet inn. Og det er ikke akkurat å anbefale, sier Kamhaug.
Det er ikke alltid det finnes budsjetter til å ansette fulle stillinger innenfor hvert fagområde, noe som også var tilfelle for GlobalConnect. – Jeg har aldri vært borti en markedsavdeling som ikke er kronisk underbemannet, sier Kamhaug med et smil. – Derfor er det bra å jobbe med en samarbeidspartner som har en stor bredde i kompetanse. Hos twoday fikk GlobalConnect grafisk design, marketing automation, webredaktør, innholdsmarkedsfører og prosjektleder i én stilling.
Kristian Brandsberg startet samarbeidet med twoday straks han kom inn i GlobalConnect, og han opplevde en god trygghet i prosjektlederen fra twoday. – Jeg har opplevd det som et ærlig og godt forhold, sier Kristian. – Vi kunne være enige og uenige, og sammen finne ut hva vi burde gjøre for å nå de målene vi hadde satt.
GlobalConnect hadde allerede en strategi basert på innsiktsarbeid, derfor var det viktig for dem at teamet fra twoday ikke brukte unødig tid på dette. – twoday har vært gode på å ikke bruke unødvendig mye tid på forarbeid og strategi, og det at de gikk rett inn i det operative og brukte den innsikten vi satt på, opplevdes veldig effektivt, sier han.
Alle som har startet i en ny stilling, vet at det tar tid å komme seg godt inn i både selskapet og arbeidsoppgavene. Ledelsen i GlobalConnect forventet at det skulle ta mer tid før den nye markedsavdelingen var oppe i speed, men det Kristian fikk gjort sammen med twoday før resten av markedsteamet i GlobalConnect var på plass, var mer enn det de hadde sett for seg da avtalen ble inngått.
– Vi fikk satt i gang mange prosesser, som Christian Kamhaug og resten av teamet kunne hektet seg på da de startet, forteller Kristian Brandsberg.
Kamhaug og Brandsberg er glade for at de valgte å leie inn kompetanse da de manglet ressurser selv. – Marketing for hire er fint å leie inn på prosjekt for å løse akutte situasjoner, men det er også fint å ha noen timer i uka på fast basis, fordi du har et team som kjenner deg godt, avslutter Kamhaug.
Marketing for hire er en fleksibel og effektiv løsning for deg som trenger å øke markedskompetansen internt, samtidig som du har behov for å leie en markedsressurs over tid.
Se våre hires